PLEASE_WAIT
Bu soru bir takım iphamlar taşımaktadır ve biz bu iphamları ortadan kaldırmak için onu iki bölüm halinde inceleyeceğiz:
1. Abdest yerine ve namaz kılmak için alınan teyemmümün kastedilmesi.
2. Teyemmüm ile necis elimizi temizlemek ve necaseti gidermek istememiz.
Abdest ve yıkama imkânı olmadığı yerlerde batıni temizliği elde etmek için Yüce Allah teyemmümü emretmiştir. Bu nedenle suyun olmadığı yerde abdest ve yeterli yıkamanın yerine teyemmüm yeterlidir. Ama zahiri temizliği elde etmek (necis şeyleri temizlemek) için teyemmüm yeterli değildir. Bu nedenle eğer bedenin bir yeri necis olursa, namaz için onu kesinlikle suyla temizlemek gerekir ve teyemmüm suyun yerine geçmez. Dolayısıyla bedeni temizlemez. Namazın necis bedenle geçersiz olduğunu da biliyoruz. Elbette namaz vaktinin sonuna kadar su bulunmazsa ve insan necis bedenle namaz kılmaya mecbur olursa, bu istisnadır.[1]
-----------
[1] Bkz: Tevzihü’l-Mesail, (el-Mahşi lil-İmam Humeyni), c. 1, s. 848: Detayları sonra belirtilecek olan üç durumda namaz kılan şahsın beden veya elbisesi necis olması durumunda kendisinin namazı sahihtir. 1. Bedeninde bulunan yara, dikiş veya çıban vesilesiyle onun beden veya elbisesinin kanla kirlenmesidir. 2. Onun bedeninin yaklaşık bir eşrefi ölçüsünce olan bir dirhemden az miktarda kanla kirlenmesidir. 3. Necis beden ve elbiseyle namaz kılmaya mecbur kalmasıdır. Namaz kılan şahsın sadece elbiselerinin necis olması durumunda ancak iki yerde namazı sahihtir. 1. Onun çorap veya tekke gibi küçük elbiselerinin necis olması durumunda. 2. Çocuk bakıcısı olan bir kadının elbisesinin necis olması durumunda.